020-4414944

Haal jij uit je onderneming wat erin zit?

04-07-2017

Haal jij uit je onderneming wat erin zit?

“Over het algemeen kloppen ondernemers bij ons aan als hun resultaten tegenvallen. Soms komen ze bij ons op aanraden van hun administrateur, soms hebben ze zelf behoefte aan inzicht en grip. Het leuke is, dat wij, als we eenmaal met de ondernemer in gesprek zijn, binnen een dag of twee al een flinke besparing kunnen realiseren. Soms met simpele eyeopeners, soms door inzicht te bieden in zoiets als inkoopwaarde van een bepaald product”, vertelt Daan Stoter. Negen jaar geleden startte Daan met zijn compagnon Marvin Dongen het bedrijf Horeko. Horeko ondersteunt horecaondernemers bij het optimaal benutten van hun potentieel.

Gebruiksvriendelijke tool

Horeko biedt horecaondernemers onder meer softwaretools waarmee je inzicht creëert. Vanuit dat inzicht kun je je rendement verhogen. Daarnaast heeft horeca een handige personeelsplanningstool. “Wil je je rendement verhogen, dan is het belangrijk dat je inzicht krijgt in zaken als kostprijs, marges, de financiële prestaties van je gerechten en dat je bijvoorbeeld precies gegevens als houdbaarheid van je producten in beeld hebt. Wij hebben al deze aspecten op een heel handige wijze geautomatiseerd zodat horecaondernemers makkelijk gegevens kunnen invoeren en bijhouden.” Een makkelijke, gebruiksvriendelijke tool is een must, vindt Daan. “In principe wil je je als horecaondernemers het liefst bezighouden met je gasten. Van receptuurbeheer tot kassa hebben we op een slimme manier aan elkaar gekoppeld, zodat je zicht krijgt op wat erin komt en wat eruit gaat.”

Inzicht in je potentie

De begeleiding van Horeko gaat veel verder dan alleen het zorgen voor gedegen automatisering. “Ons doel is dat het team gezamenlijk gaat nadenken over doelstellingen. Wij geloven er heel erg in dat er in elke horecaonderneming veel meer potentie zit dan in eerste instantie zichtbaar is. Als je je bewust bent van je potentie en daar goed gebruik van maakt, komt dat ten goede aan je gasten. Als het ons lukt gastvrijheid naar een hoger niveau te tillen, zijn we geslaagd.”

Drie tips hoe jij je rendement kunt verhogen

  1. Reken uit wat de inkoopwaarde is van je producten en maak daarop je prijs. Het is een misverstand dat je je gasten niet zou kunnen sturen in gedrag, het gaat om je presentatie en je eigen geloof erin. Bijvoorbeeld: de inkoopwaarde van spareribs ligt soms wel 25% hoger dan dat van biefstuk. Hoe kan het zijn dat de spareribs goedkoper worden aangeboden dan biefstuk? Consumenten blijven spareribs met voordeligheid associëren als je zelf de lagere prijs in stand houdt.
  2. Vaar je eigen koers. Let niet te veel op de menukaart van jouw concurrent. Jij hebt jouw unieke gerechten en jouw unieke kwaliteiten. Geloof in je eigen kwaliteit en durf je eigen prijs te maken.
  3. Bepaal je prijs op basis van de werkelijkheid. Calculeer, leg vast en ga na in hoeverre het realistisch is dat je het betreffende gerecht gaat verkopen. Pas op voor een overenthousiaste chef-kok, meten is weten!

Meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken met PFC Horeca?

Neem dan gerust contact met ons op. Wij vertellen je graag meer over onze dienstverlening en verschillende tarieven. Daarnaast kun je altijd een vrijblijvende offerte aanvragen.

Contact opnemen Offerte aanvragen

>>>Haal jij uit je onderneming wat erin zit?

Wij helpen u graag verder
Contact opnemen